Det har bara gått någon vecka sedan Hillary Clinton bytte ut sin kampanjchef, men hennes kampanj haltar fortfarande av det enkla skälet att Hillary, på gott och ont, är Hillary. Inför den avgörande striden -- där Texas och Ohio väger tyngst -- har hennes kampanj skruvat upp tonen mot Barack Obama och inte dragit sig för smutsiga tricks som bilden på Obama i folkdräkt. Men fredagens ”säkerhetspolitiska” annons är rent utav löjeväckande och lånad från den repubikanska handboken. Om våra barn ska kunna sova gott, måste vi ha en erfaren hand som lyfter på luren i Vita Huset när det ringer på Heta Linjen (undrar faktiskt om de fortfarande har en sådan och om den bara går till Moskva, eller om det finns ett Hett nätverk numer). Problemet med en annons som denna är väljarna om de tror på den och vill sova gott om natten snarare kommer att rösta på John McCain.
Obama-kampanjens svar kom snabbt och anslog en satirisk ton.
Ta en titt och döm själva!
Hillary-kampanjens annons
Obama-kampanjens svar
Keith Olbermanns kommentar på MSNBC
Hans Sandberg
The Boy Who Wouldn't Die - On the Book "I'm Adding Sunshine to My Paint"
-
Five years old, *Harald Sandberg* (1912-1983) came down with a double-sided
pneumonia. Three doctors in Söderhamn, a city in northern Sweden, said that
t...
4 dagar sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar