måndag, januari 07, 2008

Trollbäck trollbinder Manhattan

Jakob Trollbäck och hans kreativa reklambyrå Trollbäck + Company är ett hett namn i New York trots att han så svenskt lågmäld att man undrar hur en så cool kille kan få det att slå gnistor någonstans. Jag träffade honom för första gången för två och ett halvt år sedan när jag jobbade på ett tema för tidningen Currents om svenska reklamare i USA. Det som slog mig då var hur jordnära och praktisk han var och det intrycket stod sig när jag träffade honom igen för några veckor sedan. Och jag tror att det är denna hans flärdfria väsen som gör att han kan se rätt igenom all B.S. som branschen är så full av. Ett besök på Trollbäck + Companys kontor är en befriande motbild till den mode- & reklamvärld som vi mötte i The Devil Wears Prada.

Gå till Realtid.se för att läsa min senaste intervju med Jakob Trollbäck.

Min intervju med Jakob Trollbäck för Currents magazine kan du läsa här.



Jakob Trollbäck på spaning i New York.

Inga kommentarer: