torsdag, april 24, 2008

10,125 visade sidor senare

Om något är en milstolpe så är väl 10,000 en sådan. Mina två bloggar, Sandbergs hörna (på svenska) och The Nordic Link (på engelska) passerade den siffran i natt (pageviews) och det var förstås kul. Jag satte i gång med bloggandet mellan jul och nyår och har nu publicerat ca 150 inlägg och artiklar. The Nordic Link har citerats, refererats eller plankats på en rad teknikbloggar, inklusive Engadget och bloggar på Computerworld. Aftonbladet länkar till Sandbergs hörna från sin specialsida om USA-valet och jag har dessutom en blogg på Expressens hemsida, men den är lite knepig att jobba med rent tekniskt, så jag uppdaterar inte den lika ofta.

Jag har tjänat 60 dollar och 99 cents enligt den senaste rapporten från AdSense. När jag fått ihop 100 dollar ska jag få en check, så det dröjer nog fram till midsommar innan jag kan öppna champagnen. "Don't give up your day job," som man säger over here.

Hans Sandberg
 

Inga kommentarer: