fredag, oktober 03, 2008

En nyhet har sent om sider nått Svenska Dagbladet

"Gizmondo är tillbaka" skriver Svenska Dagbladet 2 oktober hänvisande till en artikel på den engelska spelsajten MCV. SvD:s skribent verkar emellertid ha missat mina rapporter om Gizmondos återkomst, inklusive min intervju med Media Powers vd Rich Jenkins på Nordic Link 10 september.

Jenkins berättade att en första batch av den nya Gizmondon redan finns i USA och snart ska börja säljas och visade mig ett exemplar av den när jag bad om bevis. Min rapport om detta gick dels på min blogg Nordic Link och dels på Realtid.se. MCV citerade 11 september min intervju med Jenkins och det var säkerligen den som ledde till den artikel SvD använde.

En mängd internationella bloggare och nyhetssajter, inklusive Engadget, citerade min rapport från 10 september, men i Sverige var det tyst - som vanligt!

Hans Sandberg

Inga kommentarer:

Loading...