tisdag, februari 26, 2008

Varför stämde inte Carl Freer Veckans Affärer och Café?

Gizmondo-grundaren Carl Freer har i artiklar i Veckans Affärer och tidningen Cafe utmålats som en skurk och bedragare. Han har under två långa intervjuer med mig försökt visa att anklagelserna är orättvisa, för att inte säga smädande. Men varför har han isåfall inte stämt tidningarna för förtal? Den frågan ställde jag under min andra intervju med Carl Freer den 5 februari i New York. Här är hans svar:
-Några av mina advokater tyckte att jag skulle göra det. Låt oss ta dem, sa de, men jag var inte så säker på att det var det jag ville göra.
-Det här var innan Stefan Eriksson kraschat sin Ferrari, men när olyckan väl hänt framstod frågan om Veckans Affärer så obetydlig att jag släppte tanken. Det togs dock som ett slags erkännande, som om de måste ha haft rätt eftersom jag inte stämde dem. Verkligheten är emellertid en helt annan. De hade smädat mig på ett fruktansvärt sätt och det var inte så kul för mina släktingar och vänner som kände mig som en helt annan person än den som målats upp i tidningarna.
-Mitt svar är det jag gör nu, säger han, syftande på sitt försök att återupprätta Gizmondo. Jag ville fokusera mig på positiva saker; på att bygga saker. Jag är en entreprenör och inte någon som gillar att stämma folk, säger han.

Hans Sandberg

Inga kommentarer:

Loading...