onsdag, januari 23, 2008

Stefan Eriksson är fri och kollegorna har vaknat ur vintersömnen

Stefan Eriksson har släppts och väntar på att utvisas till Tyskland där hans fru och barn väntar. Nyheten om Erikssons frigivning aktualiserade en annan story som mina kollegor i affärspressen ruvat på så svartsjukt att man undrat om de suttit på århundradets scoop.
Eller var det vintersömnen som fick dem att nonchalera min långa exklusiva intervju med Carl Freer från i november? Det har nu gått över två månader sedan storyn gick i Realtid.se.


Carl Freer med Gizmondo och en modell av nästa generations
Gizmondo med bredare bildskärm.     Foto: Hans Sandberg


Men idag publicerade Veckans Affärer/Ekonominyheterna en artikel om Freers planer på att starta om Gizmondo där min kollega Christer Berglund generöst nämner att jag skrivit om saken i Realtid.se. (Christer har följt Erikssons och Freers affärer mycket längre än jag, varför jag helt och fullt förstår att det måste varit irriterande att Freer vände sig till mig när han ville prata ut, men det är ju inte mitt fel och dessutom är det en rik story som borde räcka åt oss alla, eller hur?)

Tätt på VA:s artikel kom så en i Dina Pengar och en i Dagens Industri.

Vilket får mig att undra om de alla satt och väntade på marschorder från Bonnier-huset innan de vågade ta i denna heta potatis.

Kanske hade jag brutit mot skråandan genom att gå ut och intervjua en man som både den svenska och internationella medievärlden exkommunicerat?

Eller var det bara det där med rönnbären?

Isåfall ber jag så mycket om ursäkt och lovar att aldrig mer göra om det...;-)

Hans Sandberg


Inga kommentarer:

Loading...