måndag, december 17, 2007

Carl Freer talade ut, men var det någon som lyssnade?

Carl Freer med sin Gizmondo i NYC.

Det är nu en månad lite drygt sedan Realtid.se publicerade min långa intervju med Carl Freer. Jag hade väntat mig, om inte en folkstorm, så i varje fall en liten mediacirkus, men den sensationella intervjun har förbegåtts med nära nog total tystnad. IDG citerade den och E24 noterade nyheten, samtidigt som man skrev att ”kompanjonen Stefan Eriksson..... står inför rätta i Kalifornien och riskerar drygt elva års fängelse...” Nu var det förstås hösten 2006 som Stefan Eriksson stod inför rätta och sedan dömdes till 3,5 års fängelse, men man ska väl inte hänga upp sig på bagateller.... Det är inte bara svenska medier -- och blogosfären som ju skulle vara på hugget när mediajättarna sover -- som ignorerat nyheten, utan det gäller även internationellt. Ett par bloggar har noterat saken, men that’s all, folks.

Jag måste erkänna att jag var lite orolig när jag skrev ut Freer-intervjun. Är det något som de vet som inte jag vet? Men isåfall borde åtminstone en bloggare, journalist eller redaktör tagit bladet från munnen vid det här laget. Det faktum att så inte skett gör i mina ögon intervjun med Carl Freer desto mera intressant.

Den som vill läsa hela min rapport om Carl Freer, Gizmondo, Xero Mobile, Blowfish Works och Gizmondos förestående återuppståndelse kan klicka på denna länk:

Han överlevde Gizmondo


Inga kommentarer:

Loading...